Františka Raboně zpovídal Jiří HrychCo pro tebe jako pro rodáka z Plzně znamená Giant liga a co je tvým cílem v této sérii kriterijních závodů?
Giant liga pro mě v současné době znamená velmi kvalitní trénink pro moji rychlost, a to hlavně v časovkách. Už několik let využívám závody Giant ligy buď k rozjetí před závody, a nebo ke speciálnímu tréninku rychlosti, který sám na individuálním tréninku nemohu zvládnout a myslím, že na loňských i letošních výsledkách je to v časovkách hodně znát. Cílem, jak už jsem řekl, je hlavně trénink, ale to neznamená, že závody Giant ligy jen tak odkroužím a jedu domu. Pokaždé když jedu, snažím se ujíždět nebo spurtovat a tím i zvítězit, protože jen díky tomu, že pojedu hodně intenzivně se budu i zlepšovat.
Kdyby jsi měl tu možnost porovnat Giant ligu s ostatními závody, které v průběhu sezóny absolvuješ, jsou kriterijní závody náročnější?
Samozřejmě, že na tuhle otázku je složité odpovědět, protože kriteria v mém závodním programu téměř vůbec nejsou a srovnávat kriterium s časovkou nebo horskou etapou na některých z „pro tour“ závodů a nebo třeba Gira d´Italia nejde, ale kdybych se pustil do srovnání s českými závody, tak je Giant liga na té absolutně nejvyšší úrovni se závody MČR, Bíteši, Praha-Karlovy Vary-Praha, a to myslím naprosto vážně, protože Honzovi Kotalovi se povedlo během 5 let udělat z Giant ligy vyhledávaný závod mezi českými závodníky. Povedlo se mu ho hodně medializovat, což je pro potencionální sponzory a samozřejmě celou cyklistiku v Čechách velmi důležité.
Každý závod Giant ligy je tak trochu pestrobarevný, vedle pravověrných silničářú se na cyklodromu utkávají bikeři, dráhaři a cyklokrosaři. Kdo je pro tebe nejvetším konkurentem?
Ano, to je pravda a jen to navazuje na moji odpověď, že Giant liga je v Čechách mezi cyklisty hodně vyhledávaný závod. Největším konkurentem jsou tradičně závodníci Pražské Sparty, kteří se ve svém závodním programu zaměřují hodně na kriteria, takže je to s nimi vždy velmi zajímavý souboj.
Tvojí disciplínou je silnice, neuvažoval jsi někdy o změně? Jaká je tvoje oblíbená cyklistická disciplína?
Ne, nikdy jsem o změně disciplíny neuvažoval, a tím spíše ne, že již 4. rokem závodím v „pro tour“ týmu, kde mám možnost jezdit ty největší závody na světě, takže mě silnice plně naplňuje. Ale to samozřejmě neznamená, že nejezdím třeba na horském kole, které hrozně rád zařazuji na podzim do mého mimosezonního tréninku.
Jaká je tvoje oblíbená treninková lokalita?
Moje oblíbená lokalita je hlavně ta, kde je teplo!!! Takže zahraniční tréninkové lokality, které využívám, jsou hlavně Kanárské ostrovy, Mallorka a nadchla mě Austrálie. V České republice pak mám velmi rád tréninkové cesty kolem hradu Křivoklát a využívám i kopce na Šumavě.
Co je tvým velkým mínusem?
Já doufám, že velký mínus nemám, to bych asi nejezdil tam, kde jezdim :-), ale s těch menších mínusů asi jízda v dlouhých kopcích na závodech tipu Giro, Romandie, Dauphine Libere (kopce mezi 10 - 20km). Tuhle činnost se budu snažit vylepšit tak abych byl schopný bojovat o přední příčky i v celkově klasifikaci.
Vyhrál si chronoprolog na etapovém závodu Kolem Romandie, co to pro tebe znamená? Je to dobrý signál pro tuto sezónu?
Znamená to pro mě hrozně moc, protože to byl závod té největší kategorie, to znamená s těmi nejlepšími závodníky, takže jsem porazil hvězdy jako Valverde, Evans, Cancellara a ještě ke všemu jsem se oblékl do žlutého trikotu vedoucího jezdce, takže to byl pro mě opravdu skvělý závod.
Jaké jsou tvoje plány do budoucna?
Mé závodní plány jsou takové, že za týden odjíždím na závod Okolo Katalánska, který začíná opět prologem, takže se budu snažit potvrdit svoji formu a zkusím zajet dobrý výsledek, dále pak závody Dauphine Libere a MČR.
Co bys popřál pořadatelům Giant ligy do letošní sezóny? Popřál bych jim, ať jde Giant liga pořád tím správným směrem jako do teď, a to je každý rok o krok lepší a lepší, a to ve všech směrech.
Giant liga si získala letos i přízeň ve Spojených Státech. Jaká je z tvého pohledu americká cyklistická scéna?
Já myslím, že americká cyklistika, hlavně ta silniční, je na vzestupu. Mají dva „pro tour“ týmy, mají spoustu dalších týmů a hlavně je více a více závodů v Americe, takže si myslím, že jsou na tom hodně dobře.
|
|